Broučci

IVANA VESELÁ

učitelka (zástupkyně ředitelky)

Aprobace 

— Střední pedagogická škola Boskovice

—  Předškolní a mimoškolní pedagogika Krnov

 Jak dlouho pracujete v naší KMŠ?

22 let.

Co Vám přineslo školení pedagogiky Franze Ketta?

Jiný typ školení, který je založen na prožitku. Přineslo mi hodně zážitků, informací, praktických ukázek, které vypadají jednoduše, ale mají smysl a hloubku. Možnost seznámení se s novými lidmi, vynikajícími lektory. Silný zážitek při osobním setkání se zakladatelem této pedagogiky Franzem Kettem. 

V čem vidíte její největší smysl?

Je založena na prožitku. Děti se vyjadřují nejen slovně, ale i pomocí gest (verbálně i neverbálně). Vede ke zklidnění. Děti zde spolupracují, učí se respektovat druhého, vzájemně si naslouchat. U dětí se rozvíjí sebevědomí a vztah k druhým. Vede k zamyšlení, rozvíjení představivosti a fantazie.

V čem byla pro vás školení nejvíce přínosná?

Plno zážitků, informací a podnětů jak pracovat s dětmi, jak je zaujmout a zklidnit. Možnost se vcítit do role dítěte a vyzkoušet si to, tím ho pak i více respektovat.

Co vám daly stáže v J. Tyrol pro vaši práci?

Krásné zážitky, jsou zde velmi srdeční lidé. Ve školkách, kde jsem působila, byla cítit pohoda, klid, soudržnost a  spolupráce celého kolektivu. Děti vedeny hodně k samostatnosti, důslednosti, nikam nespěchaly. Tyto stáže mi daly mnoho podnětů, které využívám ve své práci s dětmi.

 

Zdeňka Baladová

ředitelka

Aprobace

— 11 let učitelka MŠ (Svatobořice — Mistřín, Uh. Ostroh — Sídliště)

— 27 let ředitelka MŠ s křesťanskou výchovou Uh. Ostroh

— střední ekonomická škola

— střední pedagogická škola

— funkční studium pro ředitele škol

— další vzdělávání a školení v oblasti legislativy a řízení

— ukončené vzdělání pro výchovně–vzdělávací směr pedagogiky

     Franze Ketta — mezinárodní certifikát

 

 EVALUACE (HODNOCENÍ) STUDIJNÍCH POBYTŮ V MŚ JIŽNÍ TYROLSKO

CO JSEM SE NAUČILA, CO SI PŘEJI V NAŠÍ MŠ:

— Důvěra a vstřícnost mezi pracovníky (pedagogičtí i provozní).

— Láskyplné, ale důsledné vedení dětí.

— Méně činností, více času na zpracování prožitku.

— Stejné vedení v jednotlivých třídách, promyšlená organizace při přechodech z jedn. činností. 

KONKRÉTNÍ PŘÍNOS PRO NAŠI MŠ, CO SE TÝKÁ POMŮCEK:

— nabízet méně, zato kvalitní, častěji je obměňovat (třídy mezi sebou). Středem má být dítě, ne hračky a vybavení třídy.

KONKRÉTNÍ PŘÍNOS PRO NAŠI MŠ, CO SE TÝKÁ PRACOVNÍCH VZTAHŮ:

— Vzájemná důvěra, respekt, klid, spolupráce. Tato oblast je pro nás nyní prioritní (změna pracovnic, zástupy za nemoc a mat. dovolenou).

— Získání důvěry ze strany veřejnosti k naší koncepci zejména profesionálním přístupem všech zaměstnanců. 

NEJSILNĚJŠÍ DOJEM:

— Týmová práce, pozitivní vztahy, respekt na pracovišti, respekt ze strany rodičů vůči zaměstnancům školy.

„MOTTO“ MÉHO POBYTU:

— Neříkej, že to nejde, hledej možnosti, jak to jde.

— Vše má svůj čas.

— Méně je více.