Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

4.B

 

Třídní učitelka: Mgr. Gabriela Hnátková

ROZVRH HODIN   

  0 1 2 3 4 5 6 7 8
  7:05 - 7:50 8:00 - 8:45 9:00 - 9:45 10:05 - 10:50 11:00-11:45 11:55 - 12:40 12:50 - 13:35 13:45 - 14:30 14:40 - 15:25
Po    ČJ       M       AJ     PČ     PŘÍ      
Út    ČJ  M  VLA     TV      ČJ      
St    ČJ       M       AJ     PŘÍ      ČJ      
Čt    ČJ       M       VLA     VV
     VV
     
 
   ČJ       M       HV    AJ       TV      

 

 Od 11. 3. 2020 uzavřena škola - domácí výuka

 

PŘÍRODOVĚDA

1. Úkol na březen - chodit na procházky do přírody, na zahradu - sledovat jak se rostliny a živočichové probouzejí, jak se mění počasí - PŘÍRODA NA JAŘE

                          - způsob zaznamenání je na vaší fantazii a technických možnostech - nakreslit, vyfotit, popsat, vymyslet příběh, ...- zpracovat projekt na výkres velikosti A3

                          - vypracovaný úkol odevzdáte až se uvidíme ve škole, kde ho popíšete spolužákům a bude ohodnocen známkou - Dejte si záležet :) !

2. Úkol  do 15.4. - DOPRAVNÍ VÝCHOVA - postupně si projdi 12 lekcí pro cyklistu + závěrečný test (výsledek mi vyfoť nebo napiš na e-mail uvedený v dalším úkolu)

3. Speciální úkol na 28.3.

4. Dobrovolný úkol 30.3. - 17.4. -POKUSY - Podle přiloženého protokolu nebo učebnice na straně 16 - 17 si vyber a žalož jeden z pokusů (můžeš i oba). Výsledky zaznamenej do vytisknutého protokolu nebo si tabulky překresli do sešitu a odpověz na otázky. Naklíčené rostlinky později vyfoť a pošli na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.  (sem mi také můžeš napsat, jak se ti daří plnit úkoly a jak se máš :) )

Koho POKUSY BAVÍ, může se také inspirovat nebo živě sledovat ve středu od 16:00 na stránkách centra VIDA .

5. EKOSYSTÉM POLE - 20. 4. - 24.4. - prohlédni si a pečlivě pročti prezentaci o rostlinách rostoucích na poli (nezapisuj), procvič si v POZNÁVAČCE a třídění podle UŽITKU

                                                              - pokud máte zahradu nebo pole, zjisti, které rostliny a pro jaký užitek budete letos pěstovat

                                                              - CHVÁLÍM všechny šikulky, které mi zaslaly fotografie splněného dopravního testu, projektu o přírodě nebo dobrovolných úkolů

                                                               - na zvířata žijící na poli se podíváme příště, ale už teď můžeš pozorovat čápy hnízdící ve Starém Městě - kamera 1  - kamera 2

                                         27. -  30.4.     ŽIVOČICHOVÉ - prohlédni a pročti si prezentace s fotografiemi živočichů (nezapisuj)       

                                                                 HMYZ      PTÁCI      SAVCI (pozor, k popisu sysla se vloudil obrázek lasičky :))

                                                                -  pro ověření a procvičení znalostí si zahrej se sourozencem nebo rodiči hru, můžeš poznávat i samostatně EKOSYSTÉM POLE

6. EKOSYSTÉM LOUKY - 4. - 7.5. - pročti si pečlivě prezentaci Louky a pastviny (nezapisuj)

                                                         - vytiskni si PRACOVNÍ LISTY a staň se bylinkovým detektivem - vyraz ven, najdi vyobrazené bylinky a vypracuj úkoly (pokud nemáš možnost tisku,                                                                       vypracuj do školního sešitu) 

                                           11. - 15.5. - ROSTLINY NA LOUKÁCH - prohlédni si důkladně prezentaci o ROSTLINÁCH (nezapisuj) a procvič si v POZNÁVAČCE

                                           18. - 22.5. - ŽIVOČICHOVÉ NA LOUKÁCH - prohlédni a pročti si prezentace ŽIVOČICHOVÉ a EKOSYSTÉM LOUKY a u zelené prezentace vypracuj 3 závěrečné 

                                                                                                                   otázky do školního sešitu. Poslechni si - PTÁCI ČR

7. EKOSYSTÉM - U VODY A VE VODĚ - 25.5. - pročti si učebnici str. 49-56, prohlédni prezentaci U VODY

8. MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI - POVODNĚ - 27.5. prohlédni si videa a do sešitu zapiš, co by mělo obsahovat evakuační zavazadlo

                                                                     CO JSOU TO MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI?        POVODNĚ 1997           KRAJINA BEZ POVODNÍ          JAK VYLÉČIT NAŠI KRAJINU?

                                                                    - zeptej se doma, jak probíhaly povodně v červenci 1997 v Uherském Ostrohu a okolí

9. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ - 1.6. Do sešitu nakresli doprostřed stránky STROM a kolem něho vytvoř myšlenkovou mapu - co nejvíce příkladů, čím je strom pro přírodu i člověka důležitý 

                                            3.6. Zamysli se, jak u vás doma TŘÍDÍTE ODPAD a zkus navrhnout, co by se dalo vylepšit a jaké máme možnosti omezit vytváření odpadu (např. nosit si na nákup                                                      vlastní tašku a nekupovat igelitky).

 

Dobrovolný úkol - ŠKVORNÍK  - Máte na zahradě nebo v sadu mšice? Mšice patří mezi hmyz, který saje šťávu rostlin a tím je oslabuje (parazituje). V jejich blízkosti můžeme pozorovat i další bezobratlé zástupce hmyzu. Mravence, kteří si mšice pěstují a olizují přebytečnou šťávu tzv. medovici, která se roní v kapkách mšicím na zadečku a slunéčko sedmitečné nebo jeho larvy, které mšice pojídají. (VIDEO) Dalším přirozeným nepřítelem mšic je škvor (klíšťky na zadečku používá k rovnání křídel, není nebezpečný :)). Pokud mu vyrobíte úkryt, který na strom zavěsíte, zajistíte tak stromům ochranu a bez chemických prostředků.  NÁVOD NA VÝROBU ŠKVORNÍKU             FERDA MRAVENEC (úryvek z knihy Ondřeje Sekory) 

Pokud nemáte zahradu a přesto by sis chtěl škvorník vyrobit, můžeš ho přinést do školy, využijeme ho ve školní zahradě.

TIPY pro nadšené BADATELE a milovníky PŘÍRODY: 

- Ptáci - žijí tady s námi - soutěž

ZLATÝ LIST v karanténě 

- pozorování obojživelníků a soutěže s ČSOP

mobilní aplikace pro pozorování ptáků v přírodě

 - Ptáci ve městě

                   

Úkoly na pondělí 25. 5. 2020,   Opakování vzorů,     UčíTelka-ČJ 25.5.,   Dny v týdnu (píseň),     Opakování UNIT 6

Úkoly na úterý 26. 5. 2020,   UčíTelka-M 26.5. (materiál)

Úkoly na středu 27. 5. 2020,     Opakování slovíček 1,     Opakování slovíček 2,      Opakování určování času,    UčíTelka-AJ 27.5. (materiály)

Úkoly na čtvrtek 28. 5. 2020

Úkoly na pátek 29. 5. 2020

 

Úkoly na pondělí 1. 6. 2020

Úkoly na úterý 2. 6. 2020

 

 

 

 

Zápisy a vypracovaná cvičení budou zpětně KONTROLOVÁNA. 

Děkuji za spolupráci.

Vaše p. učitelka G. Hnátková

 

 

Akce

 

 

Fotogalerie

 

Kroužek angličtiny

 

 

Free Joomla! template by L.THEME