Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

5.A

 

 

 

Třídní učitelka: Mgr. Linda Tůmová

Rozvrh hodin:

  0 1 2 3 4 5 6 7 8
  7:05 - 7:50 8:00 - 8:45 9:00 -9:45  10:05-10:50 11:00-11:45 11:55-12:40 12:50 - 13:35 13:45 - 14:30 14:40 - 15:25
PO    INF  PČ ČJ-ml  M VLA      
ÚT    AJ  ČJ-ml  M  PŘÍ        
ST    ČJ-ml  AJ  M  ČJ-čtení VV VV    
ČT    HV  VLA  M  ČJ-sloh TV TV    
   PŘÍ  ČJ-ml  ČJ-čtení  AJ        
 
od 11.3. 2020 - ZŠ UZAVŘENA
ORGANIZACE VÝUKY - od 25. 5. 2020
!!!! Pokud se vyskytly nějaké problémy s přeposíláním úkolů, kontaktujte mě prosím přes mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. !!!!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ČESKÝ JAZYK 5.A
Youtube - VÝUKA ČJ5
ÚKOL 1
ÚKOLY NA BŘEZEN S, ÚKOLY NA BŘEZEN N
ÚKOLY NA DUBEN S,ÚKOLY NA DUBEN N
27. úkol - Kontrolní práce - přídavná jména (úterý 28. 4. 2020, středa 29. 4. 2020)
Zadání úkolů S, Zadání úkolů N
28. úkol - Zájmena (pondělí 4. 5. 2020)
Zájmena - úvod S, Zájmena - úvod N
Řešení - druhy zájmen S, Řešení - druhy zájmen N
29. úkol - Druhy zájmen (úterý 5. 5. 2020)
Druhy zájmen S, Druhy zájmen N
údaje pro připojení k učebnici: 
login: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., heslo: DKM5FW
Řešení - druhy zájmen IIS, Řešení - druhy zájmen IIN
30. úkol - Druhy zájmen (středa 6. 5. 2020)
Druhy zájmen IIIS, Druhy zájmen IIIN
Řešení S, Řešení N
31. úkol - Skloňování zájmen (pondělí 11. 5. 2020)
PL - skloňování zájmena já S, PL - skloňování zájmena já N
Řešení S, Řešení N
32. úkol - Skloňování zájmen (úterý 12. 5. 2020)
PL - skloňování zájmena já 2S, PL - skloňování zájmena já 2N
33. úkol - Skloňování zájmen (středa 13. 5. 2020)
PL - skloňování zájmena se S, PL - skloňování zájmena se N
34. úkol - Skloňování zájmen (čtvrtek 14. 5. 2020)
PL - skloňování zájmen ty, my, vy S, PL - skloňování zájmen ty, my, vy N
35. úkol - Kontrolní práce - zájmena (pátek 15. 5. - pondělí 18. 5. 2020)
Zadání úkolů S, Zadání úkolů N
36. úkol - Číslovky (úterý 19. 5. 2020)
PL - číslovky S, PL - číslovky N
37. úkol - Psaní číslovek (středa 20. 5. 2020)
PL - psaní číslovek S, PL - psaní číslovek N
Řešení S, Řešení N
38. úkol - Psaní číslovek (čtvrtek 21. 5. 2020)
PL - procvičování S, PL - procvičování N
Řešení S, Řešení N
39. úkol - Slovesa - úvod (pondělí 25. 5. 2020)
PL - slovesa - úvod
40. úkol - Slovesné tvary (úterý 26. 5. 2020)
PL - slovesné tvary
41. úkol - Slovesný způsob (středa 27. 5. 2020)
Řešení - slovesné tvary
PL - slovesný způsob
42. úkol - Rozkazovací způsob (čtvrtek 28. 5. 2020)
PL - rozkazovací způsob
43. úkol - Procvičování (pátek 29. 5. 2020)
PL - procvičování - způsob oznamovací, rozkazovací
Řešení úkolů - slovesný způsob
44. úkol - Podmiňovací způsob (pondělí 1. 6. 2020 - úterý 2. 6. 2020)
PL - podmiňovací způsob
 
LITERATURA
1. ÚKOL: Přečíst alespoň jednu knihu dle vlastního výběru.
Čtenářský list - zpráva o knize
LITERÁRNÍ ÚKOLY SLITERÁRNÍ ÚKOLY N (březen - duben)
5. ÚKOL: Práce s čítankou (30. 4. 2020)
PL - Rebarbora S, PL - Rebarbora N
6. ÚKOL: Práce s čítankou (7. 5. 2020)
PL - 2. světová válka S, PL - 2. světová válka N
7. ÚKOL: Práce s čítankou (22. 5. 2020)
PL - přirovnání, nonsens S, PL - přirovnání, nonsens N
SLOHOVÁ VÝCHOVA
Slohový úkol
Slohový úkol 2
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
ANGLIČTINA
 
úkol č.1
Project online practice
úkol č.2
úkol č.3
Vzkaz pro rodiče 1
1. test - termín do 30.3. 2020
připomínky k testu
úkol č. 4   -    tohle je už správně
test 5.A
úkol č. 5
povelikonoční test - výsledky chci do 15.4.2020 do 6.00
úkol č.6 - 14.4. 2020
test 5B   
úkol č. 7   19.4.2020
úkol č.8   23.4.2020
úkol č. 9 + test  28.4. 2020
10.úkol     30.4.2020
11. úkol   4.5.2020
 U 5 testy + Mother's Day  6.5.2020
13. úkol  - 12.5.2020
14. úkol  - 14.5. 2020  
15. úkol + test 6A    19.5.2020
16. úkol  - 22.5.2020
 
 
 
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
MATEMATIKA
16. 3. - Uč.( 2.díl) 36 / cv.2 - 6
17. 3. - Uć.37 /cv. 7 - 11
18. 3 - Uč. 40 / cv. 1 - 4
19. 3. - Uč.-  Porovnávání desetinných čísel - pročíst str.42, cv. 42/3, PS 12
 
23.3.- 3.4.2020
Učebnice matematiky 1. díl - opakování ( str.57/ 1 - 9 , str. 58 / 1 - 9, Str.59 / 1 - 8
6.4.- 10.4.2020
Nová látka - sčítání desetinných čísel - vytiskni, doplň, vlep do sešitu.
Učební materiál ZDE.
13.4.- 17.4.2020
PS ( 2. díl ) -  Sčítání desetiných čísel str.15 - př.1 - 7 , str 16 - př. 8 - 12
20.4.- 24.4.2020
Nová látka - odčítání desetinných čísel - vytiskni, doplň, vlep do sešitu.
Učební materiál ZDE.
27.4.- 1.5.2020
PS ( 2. díl ) -  Odčítání desetiných čísel str.,17,18
4.5. -  8.5.2020
Nová látka - zaokrouhlování desetinných čísel - vytiskni, vlep do sešitu
Učebnice - 2.díl  - str. 52/ cv. 1, učebnice - 3.díl - str 6/ cv.8, PS str.13/ cv.1,2,3,4,, str.14/ celá strana
Učební materiál ZDE.
11.5. -  15.5.2020
Opakování - dělení přirozených čísel - učebnice M - 3. díl - str. 24/ cv. 10
Nová látka - násobení desetinných čísel 10, 100 - vytiskni, vlep do sešitu - Učební materiál ZDE.
18.5. -  22.5.2020
Opakování -  učebnice M - 3. díl - str. 26/ cv. 7
Nová látka - dělení desetinných čísel 10, 100 - vytiskni, vlep do sešitu - Učební materiál ZDE.
25.5. -  29.5.2020
Procvičování násobení a dělení desetinných čísel 10,100 - PS 19, PS 21
1.6. -  5.6.2020
Pracovní list - vytiskni, doplň - ZDE.
 
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
Vlastivěda
16. 3. - Uč. OBRAZY Z NOVĚJŠÍCH ČESKÝCH DĚJIN, str. 6 - 7 - pročíst
19. 3. - Uč. OBRAZY Z NOVĚJŠÍCH ČESKÝCH DĚJIN, str. 8 - 9 - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
23.3. - Uč.str. 10 - Buditelé českého národa - pročíst
26.3. - Uč. str. 12 - 13 -  Vynálezy mění svět - pročíst
30.3. - Uč. str. 14 - Rozkvět kultury a umění - pročíst
2.4. - Uč. str. 16 - 17 - Politické probuzení - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
6.4.- 10.4.2020
Nová látka - Rakousko-Uhersko - Uč. str. 18 - Nespravedlivé Rakousko - pročíst
                                                     - Uč. str. 19 - 20 - Národ sobě - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
13.4.- 17.4.2020
Nová látka - Rakousko-Uhersko - Uč. str. 21 - 22 - Hospodářský růst českých zemí - pročíst
                                                     - Uč. str. 23 - Nové uspořádání společnosti - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
20.4.- 24.4.2020
Nová látka - První světová válka - Uč. str. 25 - 26 - Hrůzy první světové války - pročíst
                                                     - Uč. str. 28 - 29 - Samostatné Československo - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
27.4.- 1.5.2020
Nová látka - První světová válka  - Uč. str.30 - První prezident - pročíst
                                                     - Uč. str. 32 - 33  - První republika - pročíst
                                                     - Uč. str.34 - 35 - Republika se hroutí - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
4.5. -  8.5.2020
Nová látka - Druhá světová válka  - Uč. str.36 - 38 - Smutný život za okupace - pročíst
                                                     - Uč. str. 39 - 40  - Boj proti nacistům - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
11.5. -  15.5.2020
Nová látka - Konec druhé světové války  - Uč. str.41 - 42 - pročíst
                  - Zrod nového Československa  - Uč. str.43 - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
18.5. -  22.5.2020
Nová látka - Období komunistické vlády  - Uč. str.44 - 45 - pročíst
                  - Od totality k demokracii  - Uč. str.46 - 47 - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.

 25.5. -  29.5.2020

Nová látka - Návrat k demokracii  - Uč. str.49 - 52 - pročíst
                  - Vznik České republiky  - Uč. str.53 - 54 - pročíst
Zápis vytiskněte a vlepte nebo opište do školního sešitu z dokumentu ZDE.
1.6. -  5.6.2020
Pracovní list - vytiskni, doplň - ZDE.

 
INFORMATIKA
  •  16. - 27.3.   
Ú1 : v programu WORDPAD  nastav písmo ARIAL BLACK, velikost 20 a zkus  napsat všechny písmena, znaky i číslice, které jsou na klávesnici (přepínání mezi CES-ENG), pokud umíš, ulož si tento dokument do počítače pod svým jménem ve formátu RTF a odešli pomocí e-mailu(nebo e-mailu rodičů) na adresu : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., pokud to nezvládneš, zapiš si do sešitu:
Úkol1: Počet znaků na mojí klávesnici, které umím napsat = (spočítej a doplň číslo)!
 Balloon Game - online hra pro procvičování pozic písmen na klávesnici - zahrej si👈
 
Ú2:
Jak postavit počítač - video, opakování částí PC
Části PC (.ppt) - prezentace k opakování
Inf5 - PC - části -  interaktivní test s vyhodnocením, přiřazuj přetažením slova k obrázkům, otestuj si své znalosti👍
 
  • 30.3. - 10.4.

Ú3:

Jak napsat velká písmena s diakritikou (.pptx) - prezentace, návod

Psaní velký písmen s diakritikou(docx), Psaní velký písmen s diakritikou (.pdf) - pokud zvládneš, můžeš zaslat řešení - dokument, foto

Ú4:

Klávesnice (.docx), Klávesnice (.pdf) - test s řešením na procvičení, zadání úkolu + zápis do sešitu

 

 

  • 14.4. - 30.4.

Ú5: 

Počítačové viry (.pptx) nebo v  (.pdf) - zápis do sešitu s úkolem

 

 

  • 4.5. - 15.5.

Ú6:

Nejlepší Antiviry - zadání úkolu Antivirové programy(.docx) nebo (.pdf)

 

 

  • 18.5. - 30.5.

Ú7:

Nejlepší Antiviry - článek, text

Jak ochránit počítač před viry (.docx) nebo (.pdf) - zadání úkolu

 

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
PŘÍRODOVĚDA
18.-20.3. ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVAMultimediální interaktivní učebnice NOVÁ ŠKOLA- s pomocí rodičů se na tomto odkazu podle instrukcí zaregistruj jako student a v                                                                           katalogu vyber učebnici Přirodověda 5_nově (můžeš program nainstalovat do PC nebo používat online) 
                         - po spuštění si postupně pročti učebnici str. 57 - 63 - Rozmnožovací soustava, Období lidského života, Rodina - a procvičuj v interaktivním pracovním sešitu str 34 - 37
                                ( V případě problémů se spuštěním interaktivní učebnice využijte ke studiu přiložené soubory - ROZMNOŽOVACÍ S. - RODINA )
                         - získané vědomosti využij k vypracování pracovního listu, který jsi odbržel ve škole (pokud ho ještě nemáš hotový) - DOBŘE USCHOVEJ, VE ŠKOLE BUDE KONTROLA!
                         - pro případ, že by někdo nedostal nebo založil pracovní listy, přikládám - PL Rozmnožovací soustava
 
 24.3. - 27.3. SOUŽITÍ MEZI LIDMI - Interaktivní učebnice str. 64 - 66 - pročti, procvičuj v interaktivním prac. sešitu str. 38 (Pokud nemáš možnost pracovat s interaktivní učebnicí Nová                                                                         škola, přikládám soubory ke čtení:  Soužití mezi lidmi    Soužití mezi lidmi - PL )
                      HODINA ZEMĚ - DŮLEŽITÉ!
 31.3. - 3.4. ŠIKANA - V Interaktivní učebnici si POZORNĚ přeči str. 67 - 68 (Šikana, týrání, sexuální zneužívání), u článku můžeš využít i odkazy na stránky, které se touto problematikou    zabývají. Je to důležité téma, pokud bys něčemu nerozuměl nebo ses o tom chtěl více dozvědět, požádej o pomoc rodiče nebo mi napiš na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. !
Učivo si procvič v pracovním sešitu str. 39. Opět přikládám soubory pro čtení: ŠIKANA - text       ŠIKANA - PL
                     FILM -  Giovanni - první klučičí akvabela - Na odkazu si pusť film a pozorně se dívej. Po jeho shlédnutí se zamysli, co cítíš (inspirovat se můžeš v PRAC. LISTU)
                                  a do e-mailu mi napiš: 1. jaké emoce jsi cítil po shlédnutí filmu a proč
                                                                       2. jestli máš nějaký svůj sen, za kterým chceš jít a udělat pro něj vše, co bude potřeba
Kdo rád bádá a baví ho POKUSY, může se inspirovat nebo živě sledovat ve středu od 16:00 na stránkách centra VIDA .
 
7.4. - 17.4. ČLOVĚK A INFORMACE  - na tuto kapitolu budete mít více času, pečlivě promýšlejte jednotlivá podtémata, která jsou v dnešní době velmi důležitá.
                                                               Jde o bezpečné chování na internetu, jaké na nás mohou číhat nástrahy, jak bezpečně komunikovat, případně se bránit kyberšikaně apod.
                                                               Interaktivní učebnice str. 69-70. Pročti si pozorně jednotlivé odstavce a využívej internetové odkazy (symbol planety s šipkou).
                                                               Tato doplňková videa velmi doporučuji shlédnout společně s rodiči. Doplň text pracovního listu a uschovej, kdo nemá možnost tisku, promyslí si.
                                                               Pokud nemáš možnost využít interaktivní učebnici, přikládám soubor ke čtení
                   Další krátká videa:               JAK MLUVIT NA INTERNETU (JSNS)        KYBERŠIKANA          BEZPEČNĚ NA NETU
 
20.4. - 24.4. ZDRAVÍ A ZÁVISLOST - Interaktivní učebnice str. 71 - 72 - pročti si pozorně jednotlivé odstavce a využij internetové odkazy (symbol planety se šipkou). 
                                                             Doplň text PRACOVNÍHO LISTU a uschovej, kdo nemá možnost tisku, promyslí si nebo procvičí v interaktivním PS str. 41.
                                                             Pro ty, kteří nemají možnost využít interaktivní učebnici, přikládám soubor ke čtení a odkazy:
                                                             Co je dobré vědět o alkoholu                   Návykové látky                Gambling 
 
27.4. - 30.4. Procvič si znalosti z DOPRAVNÍ VÝCHOVY   - TESTUJ ZDE
 5.5. Vypracuj TEST z dopravní výchovy (nemusíš tisknout, správné odpovědi mi stačí napsat do e-mailu např. 1A, 2B, 3C .., odešli na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. do 8.5.)
 7.5. - 12.5.JEDNODUCHÉ STROJE - pečlivě si pročti přiloženou PREZENTACI, podívej se na video o využití jednoduchých strojů v praxi - RANDE S FYZIKOU a z ověřování znalostí                                                                           ZE ŠKOLNÍCH LAVIC. (přemýšlej a najdi, které jednoduché stroje používáte u vás doma) 
18.5. - 22.5. ENERGIE - podle prezentacÍ  ENERGIE a ELEKTRICKÝ OBVOD udělej zápis do sešitu, podívej se na videa  ZDROJE ELEKTRICKÉ ENERGIE a EXPEDICE TEMELÍN
25.5. - 29.5. OPAKOVÁNÍ - zopakuj si a nauč učivo Jednoduché stroje a Energie
 

Dobrovolný úkol - ŠKVORNÍK  - Máte na zahradě nebo v sadu mšice? Mšice patří mezi hmyz, který saje šťávu rostlin a tím je oslabuje (parazituje). V jejich blízkosti můžeme pozorovat i další bezobratlé zástupce hmyzu. Mravence, kteří si mšice pěstují a olizují přebytečnou šťávu tzv. medovici, která se roní v kapkách mšicím na zadečku a slunéčko sedmitečné nebo jeho larvy, které mšice pojídají. (VIDEO) Dalším přirozeným nepřítelem mšic je škvor (klíšťky na zadečku používá k rovnání křídel, není nebezpečný :)). Pokud mu vyrobíte úkryt, který na strom zavěsíte, zajistíte tak stromům ochranu a bez chemických prostředků.  NÁVOD NA VÝROBU ŠKVORNÍKU             FERDA MRAVENEC (úryvek z knihy Ondřeje Sekory) 

Pokud nemáte zahradu a přesto by sis chtěl škvorník vyrobit, můžeš ho přinést do školy, využijeme ho ve školní zahradě.

 

TIPY pro nadšené BADATELE a milovníky PŘÍRODY: 

ZLATÝ LIST v karanténě 

mobilní aplikace pro pozorování ptáků v přírodě

Ptáci ve městě - hry

                                 
 

Free Joomla! template by L.THEME